Bu Blogda Ara

Sayfalar

13 Mart 2020 Cuma

MİLLİ EĞİTİM VAKFI KURULUŞ GÜNÜ

   MİLLİ EĞİTİM VAKFI KURULUŞ GÜNÜ
                   ( 19 Şubat)
                Yurdumuzda eğitim öğretim işleri büyük ölçüde Milli Eğitim Bakanlığı tarafından verilmektedir.M.Eğitim Bakanlığı anaokulundan üniversitelere kadar bireylerin her türlü eğitimiyle ilgilenir.Çağdaş uygarlığa erişmenin yolu eğitim öğretimden geçer.Bu bakımdan devletimiz eğitim işlerine büyük önem verir.
                Eğitim hizmetleri birçok hizmetten daha pahalıdır.Nüfusumuz hızla çoğalmaktadır.Artan nüfusla birlikte eğitim görmesi gereken insan sayısı da artmaktadır.Bu nedenlerle yeni okullar açılması ve öğretmen yetiştirilmesi gerekmektedir.Devlet bütçesinden ayrılan para yetersiz kalmaktadır,bu nedenle ülke çapında "Kendi okulunu kendin yap" kampanyaları başlatılmıştır.Halımız bu kampanya ya büyük önem vermektedir.böylece pek çok okul ve dershane halkımızın katkılarıyla gerçekleştirilmektedir.
                M.E.Bakanlığı ,halkın eğitim hizmetlerine katkılarını değerlendirmek için 19 Şubat 1981 "Milli eğitim Bakanlığı Vakfı'nı" kurmuştur.Her yıl 19 Şubat günü bütün yurtta bu vakfın kuruluş günü kutlanır.
                M.Eğitim Bakanlığı vakfı her çeşit eğitim ve öğretim kurumunun açılmasına çalışır.Okulların araç gereç ve kitap ihtiyacını karşılar.Eğitimi gerçekleştirici çalışmalarda bulunur.Yurtta milli eğitime hizmet eden kişi ve kuruluşları ödüllendirir.
                Vakıf gelirleri yurttaşların para arsa bina bağ bahçe gibi bağışlardan sağlar.Başsağlığı için gönderilen çiçeklerin satışından fitre zekât gelirlerinden de bir miktar bu vakfa bağışlanır.
                Eğitimimiz içi yararlı çalışmalar gösteren bir kuruluş olan bu vakfı desteklemek koruyup geliştirmek hepimizin görevidir.
        Milli Eğitim Vakfı’nın amaçları şunlardır:
        1-Milli Eğitimi geliştirici çalışmalarda bulunmak
        2-Okulların araç gereç kitap gibi ihtiyaçlarının karşılanmasına katkıda bulunmak.
        3-Her çeşit eğitim kurumunun açılmasına, yapılanmasına onarımına yardımcı olmak.
        4-Öğretmenlerin eğitim ve öğretim alanındaki etkinliklerini artırıcı çalışmalarını ödüllendirmek.
        5-Eğitimin geliştirilmesi amacıyla öğrenci ve öğretmenler arasında yarışmalar düzenlemek.
        Vakfın amacına ulaşabilmek için gelir kaynakları ise şunlardır:
        Yurttaşların arsa, bina, bağ, bahçe gibi taşınmaz bağışları.
        Kamu ve özel kuruluşlar ile kişilerin yaptığı bağışlar.
        Basılı eğitim araçları ve ders kitaplarından elde edilen gelirler.
        Eğitim kuruluşları ve okullarımızdan yapılan bağışları



ÇEVRE VAKFI
Bir vakıf kurduk düşümüzde;
Martılar,yunuslar,kediler ve çınarlarla.
Döktük ortaya neyimiz varsa;
Ahmet'in bilyeleri,
Benim çemberim,
Bulutlar tüm sularını.
Çevreye yeni bir düzen vereceğiz.
Sokmayacağız yerleri kirletenleri,
Kuşları vuranları; buraya;
Yunusların ardından koşanları...
Kediler ve köpekler nöbet tutacak;
Martılar gökyüzünde.
Görün bakın nasıl tertemiz olmuş,
Üzerinde yürüdüğümüz dünya.
Gelin sizde katılın vakfımıza;
Kardır, inanın ne getirirseniz;
bir karanfil,bir şarkı...
Olmazsa da yeter bize inanmanız.
                Adnan Çakmakçıoğlu

VAKIFLAR
Sayısız yaraya merhem oldunuz,
Yuvasız yavruya yuva kurdunuz,
Her hizmeti önlerine sundunuz,
Hizmet abidesi yüce vakıflar.
Hastalara ilaç alıp koştunuz,
Düşkünlere siz her zaman dostsunuz,
Hem kazaya hem kültüre koştunuz,
Hizmet abidesi yüce vakıflar.
Sarılmayan yara kalmaz sayende,
Çıkar gözetmezsin sen bu gayende,
Kimsesizi güldürdük biz sayende,
Hizmet abidesi yüce vakıflar.
Amacın hep hizmet etmek insana,
Yardımını esirgemedin bana,
Nice saygı,nice hürmet hep sana
Hizmet abidesi yüce vakıflar.
                Hakkı ÇEBİ

VAKIF HAFTASI
Vakıf sözü ne demek,
Bunu herkes öğrensin;
Vakıf kuruluşların,
Ne olduğunu bilsin.
 
Hayır, sever bir zengin,
Ya da devlet adamı,
Bir çeşme yaptırmışsa,
Suyu her an akmalı.
 
Şehirleri süsleyen,
Camilere iyi bak;
Yeni kuşak korursa,
Topluma yarar sağlar.
 
İnsanlık hazinesidir.
Vakıf ise bir hizmet,
Bizler hizmet edersek,
Gelişir medeniyet.
 
Adı her an anılır,
Yurda hizmet verenin,
Bir de vakıf olursa,
Ölmeden kalır ismin.
        Sait KIRKGÖZLÜ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

DÜNYA FELSEFE GÜNÜ

DÜNYA FELSEFE GÜNÜ (20 Kasım) Türkiye Felsefe Kurumu tarafından getirilen öneri sonucu UNESCO tarafından kabul edilen Dünya felsefe gü...