Bu Blogda Ara

Sayfalar

14 Mart 2020 Cumartesi

İLKÖĞRETİM HAFTASI




İLKÖĞRETİM HAFTASI
(Eylül ayının 3. Haftası)



Eylül ayının üçüncü haftası okulların açıldığı ilk gün ile başlayan haftayı tüm yurtta İlköğretim haftası olarak kutluyoruz. Hafta boyunca eğitimle ilgili tanıtım ve etkinliklere yer verilir. Eğitimin önemini anlatan şiirler okunur ve konuşmalar yapılır.
                Bir ülkedeki halkın kültür ve kalkınmışlık düzeyi o ülke insanlarının okuryazar oranı ile ölçülür. Hiç bir kalkınmış ülkede okuryazar oranı düşük değildir, tam aksine okuryazar oranları en yüksek düzeylerdedir. I.Dünya Savaşı ve ardından gelen Türk Kurtuluş savaşı bizim millet olarak okuryazar açısından en geri milletler arasında olmamıza yol açmıştır. Cumhuriyetin ilanı ardından tüm yurtta büyük bir okuma ve yazma hamlesi başlatılmış ve Her Türk vatandaşına ilköğrenim ücretsiz ve zorunlu hale getirilerek bu alandaki eksiklikler giderilmeye çalışılmıştır.
         Yurdumuzda İlköğretim parasız ve mecburidir. Mecburi öğrenim çağı 6 – 14 yaşları arasındadır ve sekiz yıldır. Ayrıca yetişkinlere yönelik zaman zaman eğitim çalışmaları düzenlenerek halkın büyük oranda okuryazar olmasına çalışılmıştır ve çalışılmaktır.
         Okulların açıldığı hafta, ilköğretim okullarımızda İlköğretim Haftası olarak kutlanır. Genel olarak bu hafta, Milli Eğitim Bakanı'nın radyo, televizyon konuşması ile açılır. Okullarımızda törenler düzenlenir. Törende konuşan okul müdürü ve öğretmenler; Eğitimin ve öğretimin değerini, yararlarını anlatırlar. Okuma - yazma bilmenin önemi üzerinde dururlar. Öğrencilerden okula yeni başlayanlar, düşüncelerini anlatırlar. Gerçekten, birey olarak başarılı olmak için en başta okumayı ve yazmayı öğrenmek zorundayız. Bilmediklerimizi okuyarak öğreniriz. Kişilerin, önce kendisine, sonra aile ve çevresine sonrada yurduna ve insanlığa faydalı olması ancak okumakla mümkündür. Okuma - yazma bilmeyen bir kişinin bilgili olması düşünülemez.

Bize yaşam boyu gerekli olan bilgi ve becerilerin temeli ilköğretimde atılır. İlköğretim Haftası; bu gerçeklerin konuşulduğu, ilköğretimin, okuma - yazma öğrenmenin kişiye, topluma sağladığı yararların anlatıldığı bir haftadır.
          
         Öğrenme, iyiyi kötüden, faydalıyı zararlıdan, doğruyu yanlıştan ayırmamızı sağlar. Bilgisiz, eğitimsiz insanlar daha çok suç işleme ve daha fazla yanlış yapma eğilimindedirler.  
        
         İlköğretimin temel amacı olan vatandaşlarımıza okuma yazmayı öğretmek, gün olacak hem vatandaşlarımızı istenilen düzeye yükseltecek hemde ülkemizin sosyal refah ülkesi olmasında önemli bir rol oynayacaktır.

         İkinci Cumhurbaşkanımız İsmet İnönü'nün dediği gibi " İlköğretim davası insan olma, ulus olma davasıdır."



         İlköğretim haftası ile hem eğitimin önemi anlatılmaya çalışılırken aynı zamanda eğitim kurumlarının  eksikliklerinin giderilmesine ve eğitime hazır hale getirilmesine çalışılır.

İlköğretim haftamız hepimize kutlu olsun



BİR ON VE YÜZ YIL
Düşünüyorsan bir yılı hiç durma tohum ek!
Tasarlıyorsan on yılı, hemen bir ağaç dik!
Yüz yıllık zamansa, başla halkı eğit!
Ekersen bir defa tohum, bir ürün alırsın.
Dikersen bir sefer ağaç, on defa alırsın.
Eğitirsen milleti sen, yüz olur ürünün.
Birine balık ver, doyar bir defalık.
Öğret balık tutmasını doysun her defalık.
                 (Bin Yıl Önceki Bir Çin Şiiri)

OKULA DÖNÜŞ
Okuldan çıkınca akşamları,
Hüzünlü hüzünlü bakar arkamdan,
Sınıfımın kara tahtası.
Okuldan çıkınca akşamları,
Bana arkadaşlık eder yollarda,
Kuş sesleri, bahar havası.

Okuldan çıkınca akşamları,
Beni karşılamaya gelir uzaktan,
Mahallenin küçük çocukları.
Biri çantamı alır elimden,
Bir başkası sefer tasımı.

Okuldan çıkınca akşamları,
Hep bakar pencerelerinden,
Komşu kadınları.

            Şükrü Enis Regü


OKULUM
Evimden, ocağımdan,
Seni çok seviyorum.
Bize her şeyi sunan,
Sensin güzel okulum.

Evimde annem, babam,


Birde kardeşlerim var.
Senin sıcak koynunda,
Yüzlerce kardeş yaşar.

Ne kadar sevdiğimi,
İmkân yok anlatamam.
Nasıl döksem içimi,
Bilmem ki güzel yuvam?
                 İ.Hakkı Talas





OKULUM    
Öğrenci oldum,
Seninle doldum,
Cici okulum.

Ne mutlu bana,
Kavuştum sana,
Güzel okulum.

Bilgi seninle,
Gönlüm sevginle,
Benim okulum.
            H.Rafet Tanışık







OKUL YOLUNDA

Umutlar yürür,
Okul yolunda.
Yarınlar büyür,
Okul yolunda.

Kitap elimde,
Okul dilimde.
Düşüm düşüncem,
Okul yolunda.

Minik başıma,
Birkaç yaşıma.
Dünyalar sığar,
Okul yolunda.

Küçüktür yaşım,
Büyüktür düşüm.
Benim gülüşüm,
Okul yolunda.

Düşünemezdim,
Konuşamazdım.
Okuyup yazdım,
Okul yolunda.

Yürürüm şimdi,
Yarın koşarım.
Tam olur yarın,
Okul yolunda.

         Şerif Ertuna

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

DÜNYA FELSEFE GÜNÜ

DÜNYA FELSEFE GÜNÜ (20 Kasım) Türkiye Felsefe Kurumu tarafından getirilen öneri sonucu UNESCO tarafından kabul edilen Dünya felsefe gü...